شرکت های فعال در حوزه متاورس

شرکت های فعال در حوزه متاورس و رقابت آنها

سلام!

قبل از هر چیزی به شما پیشنهاد می کنیم که به مقاله متاورس مراجعه کنید.

در شبکه متاورس برای به وجود آوردن تعامل نیاز به همکاری شرکت های مختلف است و در حقیقت نمی توان تنها به یک شرکت و عملکرد آن متکی بود. اما از ابتدای به وجود آمدن متاورس رقابت چشم گیری بین شرکت های مدعی وجود داشت که به بررسی اقدامات آنها خواهیم پرداخت :

  • گوگل: شرکت گوگل نسبت به بقیه شرکت ها از نظر سخت افزاری دنیای متاورس تجربه بیشتری دارد چرا که پیش از متاورس او عینک گوگل را در زمینه واقعیت افزوده ارئه کرده بود. همچنین در آزمایشگاه های گوگل که شامل ابزار ویدیو هولوگرافیک project starline می شود ، پلتفرم های VR و AR را بررسی و سازماندهی کرد.

نظر مدیرعامل گوگل ، ساندار پیچای (sundar pichai)  در مورد متاورس :

«شیوه محاسباتی در حال تکامل به شیوه فراگیر و همراه با واقعیت افزوده»

هدف اصلی گوگل متمرکز بر ارتباط کاربران با اواتار های مجازی در دنیای متاورس است که تا کنون در این مورد عملکردی دیده نشده است.

  • متا: میتوان گفت اولین عملکرد شرکت فیس بوک برای منحصر کردن دنیای متاورس برای خود تغییر برند و نزدیک شدن به این نام است.

البته اقدامات مهم دیگری برای به وجود آوردن زمینه راه اندازی متاورس نیز انجام شده است ؛ هم در حوزه نرم افزاری و هم سخت افزاری…

درمورد نرم افزار، متا دارای موتور یونینی است که امکان اجرای اینترنت سه بعدی را دارد .همچنین پیام رسان VR  را نیز ارائه کرد که کمک بسیاری برای اتصال کاربران به فضای دنیای متاورس می کند.

در حوزه سخت افزاری نیز دو پروژه مهم انجا شده است :

*پروژه CAMBRIA: طی این پروژه عینک های هوشمندی به نام اوکیولس معرفی شد که حدود 300 دلار ارزش دارد. این عینک ها هم اکنون برای عموم قابل استفاده هستند.

*پروژه بازار horizon: شرکت متا در دنیای متاورس فضایی مانند بازاری که خریداران‌، فروشندگان و سازندگان می‌توانند کالاهای دیجیتال خود را مبادله کنند ، ایجاد کرده است.

مارک زاکربرگ ، مدیر عامل شرکت متا اعتقاد دارد که عواملی مانند ارز های دیجیتال و NFT و بلاک چین ها تاثیر زیادی برای تعامل در متاورس خواهند داشت.

  • مایکروسافت: این شرکت در حوزه نرم افزاری ایجاد دنیای متاورس پروژه مهمی به نام MESH دارد. هدف مهم این پروژه در راستای آواتارهای کاربران در این فضا است که در هدست های VR  آنها قرار خواهد گرفت.
  • اپیک گیمز: این شرکت بیش از همه مدعی تحت انحصار گرفتن دنیای متاورس است. اپیک گیمزز معتقد است اولین بازی سه بعدی را او ارائه کرده است ، یعنی بازی فورتنایت… این بازی چندین سال پیش یک بازی معمولی بود اما پس از توسعه توسط شرکت سازنده نشانه هایی از نسل بعدی اینترنت یعنی اینترنت سه بعدی دیده میشد.

همچنین این شرکت موتور گرافیکی آنریل 4 را ارائه کرده است که برای نمایش اینترنت سه بعدی استفاده می شود.

  • بایننس: همانطور که می دانید یکی از مهم ترین صرافی ها در کریپتو کارنسی و در حوزه ارز های دیجیتال ، صرافی بایننس است. از آنجایی که ارز دیجیتال نیز در متاورس نقش مهمی خواهد داشت ؛ بسیار دور از ذهن است که این صرافی پروژه ای برای متاورس نداشته باشد.

این صرافی دارای بازار NFT  است که این بازار عملا بلاک چین های متفاوت را متصل و یکپارچه خواهد کرد و بدین ترتیب معاملات در متاورس آسان خواهد بود.

در اخر لازم به ذکر است غیر از موارد یاد شده شرکت های بسیار دیگری مانند ان ویدیا ، آمازون ، اپل و… عملکردی داشته اند و ما سعی کردیم مهم ترین و فعال ترین شرکت ها را برای شما معرفی کنیم.