📌پلتفرم Fabric Ventures در حال تکمیل 2 سرمایه Web3 به مبلغ 245 میلیون دلار است

بر اساس گزارش The Block، پلتفرم Fabric Ventures در حال تکمیل دو صندوق مبتنی بر Web3 به ارزش بیش از 245 میلیون دلار است.

صندوق اول که بر روی شرکت های در مراحل اولیه تمرکز دارد و سقف سرمایه آن 125 میلیون یورو (136 میلیون دلار) است، اکنون در حال تکمیل شدن است. در این گزارش آمده است که مرحله دوم، که بر سرمایه گذاری های بعدی متمرکز است و قرار است سقف آن 100 میلیون یورو (109 میلیون دلار) باشد، اواخر این ماه بسته می شود.

و Web3 در ماه‌های اخیر به یک حوزه سرمایه‌گذاری نوظهور برای شرکت‌های ریسک پذیر با علاقه به صنعت کریپتو و بلاکچین تبدیل شده است. به عنوان مثال در ماه مارس (اسفند-فروردین)، پلتفرم وام دهنده رمزارزها، Nexo یک بازوی سرمایه گذاری با 150 میلیون دلار برای پروژه ها و خریدهای Web3 ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، ریچارد مویرهد (Richard Muirhead)، یکی از مدیران فابریک، گفت که این شرکت انتظار دارد در بهار آینده سرمایه تازه ای را جمع آوری کند. Fabric Ventures آخرین بار در ژوئیه 2021 (تیر 1400) یک صندوق 130 میلیون دلاری را برای سرمایه گذاری در شرکت های بلاکچین در مراحل اولیه بست که شامل 30 میلیون دلار از صندوق سرمایه گذاری اروپا (EIF) بود. EIF متشکل از بانک سرمایه گذاری اروپا، اتحادیه اروپا و سایر موسسات مالی است.

فابریک مستقر در لندن از سال 2013 (1392) در صنایع کریپتو و بلاکچین سرمایه گذاری کرده است و در صنایعی مانند Polkadot، MakerDAO، Bitstamp و Decentraland سرمایه گذاری کرده است.

منبع: coindesk