📌بیت کوین با افزایش به بالای سطح 40,000 دلاری ، شواهدی از روند بازیابی خود نشان می‌دهد

بیت کوین روز سه شنبه به بالای سطح 40000 دلاری بازیابی شد و کمی از ضرر های خود را جبران کرد. این رمزارز در هشت روز گذشته ، هفت روز روبه افت بوده است.

بزرگترین رمزارز بازار با 0.8 درصد افزایش به 40,146 دلار رسید و پس از افت 1.5 درصدی در ساعات ابتدایی روز، در حوالی نیم روز کمی رشد کرد. اتریوم نیز در همان زمان موفق شد به بالای سطح 3000 دلاری برسد. بر اساس وب سایت رمزارزی CoinGecko، آلت کوین هایی از قبیل کاردانو و سولانا در 24 ساعت گذشته همچنان در سطوح پایین تر قرار دارند.

این رمزارزهای پیشتاز درحال حاضر در بالای این سطوح قرار دارند که به اعتقاد معامله گران ، سطوح قابل توجهی هستند.

ریچ راس(Rich Ross)، استراتژیست تکنیکال در شرکت خدمات مالی اورکور (Evercore) در یادداشتی روز دوشنبه عنوان کرد: “بیت‌کوین و اتریوم هر دو (درست مانند شاخص نزدک 100) نتوانستند در بالای میانگین‌های متحرک 200 روزه خود مقاومت کنند و هم اکنون ملزم به حفظ حمایت های 40000 دلار و 2900 دلار هستند.

بیت کوین و بازار رمزارزها طی هفته های اخیر با شروع چرخه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تداوم مسائل ژئوپلیتیکی، به بن بست رسیده اند. اقتصاددانان پیش از انتشار داده‌های تورم در روز سه‌شنبه پیش بینی کردند که نرخ تورم ایالات متحده به احتمال زیاد در ماه مارس (اسفند-فروردین) به 8.4 درصد افزایش می یابد که سریع‌ترین سرعت افزایش تورم از اوایل سال 1982 است.

یان هاتزیوس(Jan Hatzius)، اقتصاددان ارشد گروه بانکداری گلدمن ساکس روز جمعه عنوان کرد که فدرال رزرو ممکن است در راستای ثبات اقتصاد ایالات متحده ، نرخ بهره را بیشتر از انتظارات افزایش دهد.

جفری هالی(Jeffrey Halley)، تحلیلگر ارشد بازار در کارگزاری Oanda گفت: “بیت کوین فعلا در یک الگوی مثلث درحال نوسان است که از اواسط ماه ژانویه(اواخر دی) شکل گرفته است. مرزهای پایینی و بالایی این الگوی امروز در سطوح 36500 دلار و 47500 واقع شده اند. این نشان می دهد که بیت کوین به خوبی در داخل این محدوده قرار دارد.

آقای هالی افزود که عبور از یکی از این دو مرز حمایتی و مقاومتی می تواند منجر به حرکت 18000 دلاری قیمت به یکی جهات شود.

منبع: bnnbloomberg.ca