📌بر اساس تحقیقات صندوق بین‌المللی پول، رمزارزها در کشورهای فاسد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در گزارش اخیر خود عنوان کرد که محبوبیت رمزارزها در کشورهایی که فاسد تلقی می گردند ویا نظارت های شدیدی در بخش سرمایه گذاری دارند ، بیشتر است. این امر منجر تقویت و افزایش مقررات در این صنعت می‌شود.

این گزارش نشان می دهد که چرا کشورها ممکن است از صرافی‌های رمزارزی بخواهند که مراحل احراز هویت مشتری (Know Your Customer) را اجرا کنند تا از کلاهبرداری، پولشویی و تأمین مالی تروریسم جلوگیری شود. برخی از کشورها از قبیل ایالات متحده اخیرا چنین اقداماتی را پیاده سازی کرده اند.

کشورها در سراسر جهان در مسیر یافتن بهترین راه برای قانون مند کردن بازار 2 تریلیون دلاری رمزارزها دست و پنجه نرم می کنند ، به طوری که قوانین در این عرصه در هر یک از کشور های متفاوت است.

بنا بر اعلام این سازمان، شواهد حاکی از آن است که دارایی‌های رمزارزی ممکن است برای جابه جایی درآمدهای ناشی از فساد ویا دور زدن قوانین سرمایه گذاری مورد استفاده قرار گیرند.

بنا بر اعلام صندوق بین‌المللی پول ، داده هایی در زمینه رمزارزها طی یک نظرسنجی توسط شرکت آلمانی استاتیستا(Statista) جمع آوری شده است. این نظرسنجی ، 55 کشور را با 2000 تا 12000 پاسخ دهنده به ازای هر کشور تحت پوشش قرار داد. از شرکت کنندگان سوال شد که آیا در سال 2020 دارایی های دیجیتالی را هولد کردند و یا آنها را مورد استفاده قرار دادند.

نتایج این نظرسنجی قابل توجه بود ، اما با توجه به حجم نمونه کوچک و کیفیت مبهم داده ها، باید با احتیاط تفسیر شوند.

منبع: bnnbloomberg.ca