📌اکثریت قریب به اتفاق مشاوران مالی قصد دارند بیشتر در کریپتو سرمایه گذاری کنند

بر اساس نظرسنجی اخیر نزدک از ۵۰۰ مشاور مالی که تقریباً ۲۶ تریلیون دلار سرمایه انباشته را کنترل می کنند، ۸۶ درصد از آنها قصد دارند که در طول سال بیشتر در رمزارزها سرمایه گذاری کنند. این به این معنی است که انتظار می رود پذیرش سازمانی در آینده نزدیک رشد کند.

کسانی که قبلاً به نمایندگی از مشتریان خود در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند، قصد ندارند در ۱۲ ماه آینده پوزیشن خود را کاهش دهند.

با این حال، مشاورانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، آماده نیستند که به‌ سرعت وارد ارزهای دیجیتال شوند. تخصیص ایده آل آنها در حال حاضر ۶ درصد است.

علاوه بر این، این نظرسنجی شامل آن دسته از مشاوران مالی نمی‌شود که نسبت به ارزهای دیجیتال شک دارند.

تقاضای شدید برای ETF اسپات ارزهای دیجیتال

اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان (۷۲٪) به احتمال زیاد روی ارزهای دیجیتال از طریق یک صندوق قابل معامله (ETF) مبتنی بر اسپات در ایالات متحده سرمایه گذاری می کنند، که نشان دهنده تقاضای زیاد برای محصولی است که هنوز راه اندازی نشده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) یک ETF آتی بیت کوین را در اکتبر گذشته (مهر ۱۴۰۰) تصویب کرد، اما تاکنون چندین تلاش برای راه اندازی یک ETF اسپات را رد کرده است. بیش از ۵۰٪ از پاسخ دهندگان از طریق یک صندوق مبتنی بر معاملات آتی در معرض کریپتو قرار می گیرند. نزدیک به یک سوم از آنها نیز در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه گذاری در چنین وسیله سرمایه‌گذاری در آینده هستند.

علیرغم هیجان اولیه پیرامون راه‌اندازی ETF مبتنی بر معاملات آتی، سرمایه‌گذاران به دلیل کاهش ارائه، کارمزد و واگرایی بین قیمت دارایی پایه و اوراق آتی به سرعت از این محصول ناراضی شدند. از این رو، بسیاری به دنبال یک ETF بر اساس قیمت های لحظه ای هستند.

٪۶۹ از مشاوران، طرفدار قرار گرفتن در معرض کریپتو با کمک صندوق های شاخص هستند.

منبع: u.today