📌اولین Shadow Fork روی اتریوم قرار می‌گیرد

اتریوم (ETH)، دومین رمزارز محبوب بازار، بسیار به ادغام (The Merge)، یعنی انتقال یکپارچه از الگوریتم اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) نزدیک است.

اولین فورک شبکه اصلی در اتریوم

ماریوس ون در ویدن (Marius van der Wijden)، محقق و توسعه‌دهنده اتریوم در توییتر گفت که این فورک نادر امروز در ۱۱ آوریل ۲۰۲۲ (۲۲ فروردین) در اتریوم قرار می‌گیرد.

برای اولین بار، مکانیسم‌های اثبات سهام (PoS) روی شبکه اصلی اتریوم تحت آزمایش قرار می‌گیرند. همانطور که توسط پریتوش جایانتی (Parithosh Jayanthi)، کهنه کار اتریوم توضیح داده شد، قبلاً شبکه آزمایشی اتریوم، Goerli، سه بار از طریق یک روش مشابه تحت این آزمایش قرار گرفته است.

و “Shadow fork” نیاز به تعامل با زیرساخت Beacon Chain دارد. مکانیسم های آن چندین بار راه اندازی خواهند شد. پیکربندی‌ های آن برای مرحله بعدی پیشرفت اتریوم اهمیت حیاتی خواهند داشت، زیرا:

[این] پیکربندی‌ ها، بهینه‌سازی‌ های مورد نیاز در این مرحله تا ادغام را تعیین می‌کنند.

از نظر فنی، “shadow fork” به موازات شبکه اصلی و “عادی” اتریوم دارای اختیارات است و به هیچ وجه بر عملکرد آن تأثیر نمی گذارد.

تمرین نهایی قبل از The Merge

توسعه‌دهندگان اتریوم تاکید کردند که این یک رویداد انقلابی خواهد بود: توصیه نمی‌شود که توسعه دهندگان تازه‌کار اتریوم‌ به این فرآیند بپیوندند.

همانطور که قبلا توسط U.Today پوشش داده شده بود، شبکه اتریوم در حال عبور از آخرین شبکه آزمایشی قبل از ادغام خود با نام Kiln است. Kiln تنظیم شده است که به بنیاد اتریوم اجازه دهد تمام تنظیمات مورد نیاز برای انتقال اتریوم به اثبات سهام (PoS) را آزمایش کند.

به تازگی، توسعه دهندگان اتریوم دستور کار شانگهای، هاردفورک بعدی این پلتفرم قراردادهای هوشمند را نیز منتشر کرده اند. شانگهای برای بهینه سازی عملکرد و بهره وری منابع L2 های اتریوم طراحی شده است.

منبع: u.today