کاردانو از افزایش چشمگیر تعداد اسکریپت های پلوتوس خود خبر می دهد

حساب توئیتر Cardano Insights از افزایش تعداد اسکریپت های Plutus از 8 آوریل (19 فروردین) به بعد خبر داد که علیرغم شرایط ناخوشایند بازار، توسعه فعال در شبکه را نشان می دهد.

اسکریپت های پلوتوس قراردادهای هوشمند شبکه کاردانو هستند و افزایش تعداد قراردادها در شبکه یک شاخص مستقیم از توسعه فعالیت در مقایسه با TVL یا سرمایه گذاری قفل شده در کاردانو است.

با توجه به اطلاعات DefiLIama، ارزش کل وجوه قفل شده در پلتفرم‌ های غیرمتمرکز مختلف و قراردادهای هوشمند در کاردانو از بیش از 300 میلیون دلار در پایان ماه مارس (11 فروردین) به کمتر از 200 میلیون دلار در زمان انتشار این خبر کاهش یافته است.

اما با اینکه فعالیت های توسعه دهندگان در کاردانو متوقف نمی شود و یک گرایش صعودی را نشان می دهد، کاربران به دلیل شرایط ناخوشایند بازار و کاهش محبوبیت صنعت دیفای به آرامی شبکه را ترک می کنند. بر اساس داده های Messari، تعداد آدرس های فعال کاردانو از تقریباً 450000 در ماه نوامبر (آبان-آذر) به 100000 مورد کاهش یافته است.

عملکرد بازار ADA

با توجه به آشفتگی در بازار رمزارزها ناشی از فروش گسترده بیت کوین، که از تقریباً 40000 دلار به 33000 دلار سقوط کرد، کاردانو در تلاش است تا هرگونه حرکت مثبتی را نشان دهد زیرا ترس شدید بر دارایی های دیجیتال، خود را در سراسر بازار نشان می دهد.

کاردانو بیش از 20٪ از ارزش خود را در پنج روز گذشته از دست داده است و در زمان انتشار، ADA با 0.69 دلار معامله می شود و 6.5 درصد از ارزش خود را در 24 ساعت گذشته از دست داده است.

منبع: u.today