چارلز هاسکینسون:این زمستان رمزنگاری، ماه‌ها طول می‌کشد تا به پایان برسد

چارلز هاسکینسون(Charles Hoskinson) می‌گوید که زمستان رمزنگاری جدید بر سر ما آمده است و بازار «در فاز خیابانی در خون است».

در همین حال، هولگر زشاپیتز(Holger Zschaepitz)، اقتصاددان آلمانی معتقد است که اصلاح بیت کوین(Bitcoin) فعلی کمتر از سال 2020 (1398) است.

“اگر این اولین زمستان رمزنگاری شماست، پس خوش آمدید”

هاسکینسون به همه کسانی که قبلاً چنین دوره ای را در بازار تجربه نکرده بودند، به زمستان کریپتو خوشامد گفت.

او اظهار داشت که بسیاری از این دوره‌های کاهش کریپتو را دیده است و گفت که این زمستان‌ها همیشه به طور غیرمنتظره از راه می‌رسند و همه در ابتدا وحشت می‌کنند. در عرض چند ماه، معمولاً بازار نزولی میباشد و پس از آن زمان زیادی طول می‌کشد تا بازار کریپتو دوباره به سمت بالا صعود کند.

یک اقتصاددان می گوید سقوط کریپتو در حال حاضر غیرعادی نیست

هولگر زشاپیتز در توئیتر به جامعه کریپتو یادآوری کرده است که سقوط آزاد بازار کریپتو که در حال حاضر اتفاق می افتد اولین مورد نیست و هیچ چیز غیرعادی در مورد آن از نظر تاریخی وجود ندارد.

او نوشت در حال حاضر، ارز دیجیتال پیشرو، بیت کوین، 61 درصد از بالاترین رکورد خود در نوامبر 2021 (آبان 1400) سقوط کرده است.

در سال 2020، قیمت بیت کوین تقریباً 80 درصد سقوط کرد. زمانی که بیت کوین برای مدت کوتاهی به زیر 4000 دلار رسید.

زمستان کریپتو قبلی در اوایل سال 2018 (زمستان 1396) اتفاق افتاد و تا سال 2021 ادامه داشت، زمانی که بیت کوین در ژانویه(دی 1400) به 39700 دلار افزایش یافت و پس از اینکه تسلا(Tesla)، بیت کوین را خرید و پرداخت های بیت کوین را شروع کرد، در آوریل(فروردین 1400) به بالای 63 هزار دلار رسید. قیمت دوم چندان دوام نیاورد. ایلان ماسک(Elon Musk) آنها را با استناد به موضوع بحث برانگیز استخراج اثبات کار مرتبط با محیط زیست، تعلیق کرد.

اوایل امروز، بیت کوین به پایین ترین سطح، قیمت 26300 دلار سقوط کرد، اما در حال حاضر به منطقه 27500 دلار بازگشته است. دومین ارز دیجیتال بزرگ، اتریوم(Ethereum)، زیر 2000 دلار است و با قیمت 1890 دلار معامله می شود.

منبع: u.today