ورود هیوندای موتور به بازار NFT

بنا بر اعلام هیوندای موتور در روز دوشنبه،غول خودروسازی کره جنوبی در راستای ارتقای تجربه برند و جامعه مشتریان خود ، توکن‌های غیر مثلی جامعه محور را صادر می کند. بدین ترتیب ، هیوندای به نخستین خودروسازی تبدیل می‌شود که به بازار NFT وارد می شود.

هیوندای در این راستا ویدئو کوتاهی را منتشر کرد که در آن ، از مفهوم جهان NFT این خودروساز رونمایی می شود و به اصطلاح Metamobility Universe نامیده می شود. هیوندای برای اولین بار در ماه ژانویه(دی-بهمن) طی نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی در این خصوص صحبت کرد.

این ویدئو ، پروژه متا کونگز(Meta Kongz)، شخصیت محبوب گوریل NFT را دربرمیگیرد و چگونگی پیشتازی راه حل های جابجایی نسبت به زمان و مکان را به تصویر می کشد.

خودروسازان دیگری در جهان از قبیل لامبورگینی، مرسدس بنز و مک لارن نیز پیش از این، NFT صادر کرده اند. NFT های این خودروسازان در اصل نشان دهنده خودروهای عجیب و غریب و لوکس است که به صورت مجازی ساخته شده و به تعداد محدودی برای کلکسیونرها به فروش میرسد.

اما هیوندای موتور نخستین شرکتی است که NFT های جامعه محور را ساخت که به مالکان امکان می دهد تا بخشی از جامعه متاورس هیوندای را شکل بدهند.

هیوندای قصد دارد 30 نسخهNFT با نام “Hyundai x Meta Kongz” را صادر کند که در تاریخ 20 آوریل(31 فروردین) به ازای یک عدد اتریوم به فروش می رسد.

این شرکت در ماه مه(اردبهشت-خرداد) ، وب سایت رسمی NFT را راه اندازی خواهد کرد.

سهام غول خودروسازی کره ای (HYMTF) در روز پنجشنبه با رشد 0.56 درصدی در سطح 36.00 دلاری بسته شد.

منابع: benzinga و koreaherald