همکاری ناسا و Epic Games برای ساخت متاورس مریخی

آژانس فضایی ایالات متحده ناسا با Epic Games، شرکت سازنده Fortnite همکاری کرده است. هدف از این همکاری، به چالش کشیدن توسعه دهندگان برای ایجاد یک تجربه متاورس مریخی است.

این چالش که در پلتفرم Herox منتشر شده است، از توسعه دهندگان می خواهد تا به ناسا در ساختن محیطی که شامل وظایف مختلفی از جمله طراحی چندین محیط کلیدی برای فضانوردان مریخی است، کمک کنند. این تجربیات با استفاده از Unreal Engine 5 اپیک گیمز ارائه خواهد شد تا محیطی واقعی را فراهم کند.

ناسا قصد دارد از دنیای ساخته شده به نام MarsXR که اکنون ۴۰۰ کیلومتر مربع از زمین مریخ را ترسیم کرده است، برای چالش ها استفاده کند. دنیای MarsXR همچنین شامل چرخه‌های روز و شب واقعی است که همگی با موتور Unreal Engine 5 مدل‌سازی شده‌اند. توسعه‌دهندگان نیز باید از این موتور بازی سازی برای ارسال چالش‌ها استفاده کنند.

تجربیات مجازی که ناسا به عنوان دسته بندی برای این چالش تعریف کرده است شامل تحقیقات علمی، اکتشافات، راه اندازی کمپ، تعمیر و نگهداری و یک بخش ویژه به نام ما را تحت تاثیر قرار بدهید است. هر دسته بندی هدف متفاوتی خواهد داشت که باید محقق شود.

این چالش شامل یک جایزه ۷۰،۰۰۰ دلاری است که به بیست جایزه جدا تقسیم می شود. این بدان معناست که ارزش هر جایزه برای هر بخش به طور متوسط ۶۰۰۰ دلار خواهد بود.

با توجه به صفحه Herox، فعالیت ناسا در حال حاضر توجه بسیاری را از چندین گروه که مشتاق شرکت در این چالش و کمک به رشد متاورس مریخی ناسا هستند، به خود جلب کرده است. در زمان نگارش این مقاله، بیش از ۲۴ تیم و ۲۳۷ مبتکر در ساخت شبیه سازی مریخ مشارکت دارند.

منبع: coinquora