هماهنگی روند حرکت آلت کوین ها با بیت کوین

حرکت آلت کوین ها با بیت کوین

لزوما همیشه روند حرکت بیت کوین با آلت کوین ها و شت کوین ها شبیه به هم نیست . اما معمولا در هنگام صعود و نزول بازار همبستگی بین حرکت بیت کوین و سایر آلت کوین ها وجود داره . برای بررسی رابطه بین آلت کوین ها و شت کوین ها با بیت کوین ، در ادامه با ما همراه باشید . در مرحله اول برای بررسی وجود این هماهنگی بهتره که یک اطلاعات کلی راجع به دامیننس بیت کوین داشته باشین .

دامیننس بیت کوین

شاخص دامیننس ؛ درصد سهم اون ارز از کل بازار رو نشون میده . به عبارت دیگه یعنی این ارز دیجیتال چقدر از سهم بازار رو به خودش اختصاص داده . سوال بعدی که پیش میاد اینه که چرا این عدد برای ما مهمه ؟

حرکت آلت کوین ها با بیت کوین

در جوابتون باید بگیم ، این عدد نشون میده که یک ارز دیجیتال چقدر روی بازار تسلط داره و بالا و پایین شدن میزان خرید و فروش اون چه تاثیری روی کل بازار میزاره. چون که با تغییر میزان خرید و فروش ، درصد غلبه اون هم تغییر میکنه . به عنوان مثال اگر سرمایه کلی که در بازار کریپتو وجود داره حدود 10 میلیون دلار باشه و شاخص دامیننس بیت کوین عدد 60 باشه ، یعنی 60 درصد از کل بازار ارز دیجیتال مربوط به بیت کوین هست و 40 درصد باقی مونده مربوط به آلت کوین ها میشه.

رابطه دامیننس بیت کوین با آلت کوین ها

حرکت آلت کوین ها با بیت کوین

در سال های گذشته که ارزهای دیجیتال کمتری وجود داشت ، دامیننس بیت کوین نزدیک به 100 درصد بود و با وارد شدن ارزها دیجیتال جدید این سلطه توسط بیت کوین کمتر شد . کمتر شدن این سلطه باعث افزایش ارزش آلت کوین ها شد .

اگر بخوایم به صورت کلی بررسی کنیم ، رابطه دامیننس بیت کوین با آلت کوین ها همیشه به یک شکل وجود نداره . با این حال ما می تونیم با تحلیل اون و شرایط قیمتی بیت کوین (صعودی یا نزولی بودن ) روند رشد یا ریزش آلت کوین هارو پیش بینی کنیم .

تحلیل ها در زمینه دامیننس بیت کوین به چهاردسته زیر تقسیم میشه :

  • در صورتی که قیمت بیت کوین رشد کنه و دامیننس اون هم به همراهش افزایش پیدا کنه ، ممکنه آلت کوین ها ریزش کنن .
  • اگر قیمت بیت کوین رشد کنه و دامیننس اون کاهش پیدا کنه ، آلت کوین ها رشد میکنن .
  • اگر قیمت بیت کوین در مرحله رنج باقی بمونه (ثابت باشه ) و دامیننس اون روند افزایشی رو در پیش بگیره و رشد کنه ، حرکت آلت کوین ها نزولی میشه .
  • در صورتی که قیمت بیت کوین ثابت بمونه و دامیننس اون کاهش پیدا کنه ، می تونیم شاهد رشد آلت کوین ها باشیم .

یک نکته قابل توجه :

هر زمان که دامیننس بیت کوین افزایش پیدا کنه ، قیمت بیت کوین هم به دنبال اون افزایش پیدا میکنه . به عبارت دیگه تریدر ها تمایل بیشتری به بیت کوین دارن . اما زمانی که دامیننس بیت کوین رو به کاهش باشه ، تریدر ها تمایل دارن که سرمایه خودشون رو روی آلت کوین ها ببرن .

تاثیر تتر بر دامیننس بیت کوین

استفاده از استیبل کوین ها به عنوان رمزارز هایی با قیمت ثابت ، خرید و فروش آلت کوین هارو راحتتر کرده. از بین استیبل کوین های موجود ، تتر (Tether) از حجم معاملاتی بالایی برخورداره .

 بیشتر معامله گرها در نوساناتی که در بازار وجود داره ، از تتر و استیبل کوین های دیگه به عنوان سپری برای حفظ سرمایه خودشون استفاده میکنن . بنابراین افزایش استفاده از تتر باعث افزایش حجم کل آلت کوین ها و کاهش دامیننس بیت کوین میشه .

حرکت آلت کوین ها با بیت کوین

عوامل تاثیر گذار بر روی دامیننس بیت کوین

  • روند ها و ترند ها : همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم ، ورود سایر ارزهای دیجیتال از سلطه بیت کوین کم کرده و باعث بالا آمدن سلطه آلت کوین ها (سایر ارزهای دیجیتال ) شده است . این موضوع نمونه ای از عوامل تاثیر گذار بر دامیننس بیت کوین به شمار میره .
  • تاثیر اخبار : بعضی از اخبار و حساسیت هایی که در پیرامون بیت کوین به وجود میاد ، باعث تاثیر گذاری روی سرمایه گذاران و در نتیجه تاثیر روی BTC.D میشه .
  • نوسان قیمتی بیت کوین : یکی از عوامل تاثیر گذار در دامیننس بیت کوین ، مارکت کپ بیت کوین هست . با توجه به اینکه تعداد بیت کوین در حال گردش در بازه های زمانی کوتاه تغییر زیادی نمی کنه ، بنابراین تغییر در قیمت بیت کوین بیشترین تاثیر رو در مارکت کپ اون داره .
  • نوسان مارکت کپ آلت کوین ها : با توجه به اینکه هر روز تعدادی توکن و کوین جدید به بازار اضافه میشه ، این مقدار ثابت نیست و تغییر می کنه .

نتیجه گیری

در این مقاله ، مطالبی راجع به BTC.D ارائه شد . طبق توضیحات ؛ دامیننس بیت کوین به معنی سلطه بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال است . در ادامه در مورد عوامل تاثیرگذار بر روی دامیننس بیت کوین و ارتباط بین تتر و BTC.D صحبت شد و تا حد زیادی آشنایی در این زمینه برای شما عزیزان ایجاد شد .پولبکی شو تا به مسیر راحت و مطمئن کسب درآمد دلاری برسی .