coinmarketcap

معرفی سایت های مهم بازار ارزهای دیجیتال (1)

Coinmarketcap

در این سایت لیست ارزهای رمزنگاری شده و توکن‌ها نمایش داده می شود و مرجع اصلی و بسیار معتبر در زمینه قیمت، اخبار و تحلیل‌های ارز‌های دیجیتال است. . با کلیک روی نام هر ارز، می‌توان اطلاعات آن ها را مشاهده کرد .ارزهایی که قابلیت استخراج ندارند با علامت ستاره در کنار نماد آن ارز مشخص شده است.

از اطلاعاتی که این سایت نمایش می دهد می توان به رتبه ، قیمت ، ارزش در بازار ، حجم معامله در 24 ساعت گذشته ، ارز در گردش ، کل مقدار آن ارز ، نمودار آن ارز و حداکثر ارزی که وجود دارد اشاره کرد .

Tradingview

یکی از سایت‌های ارائه‌دهنده نمودار بازارهای مالی در بستر اینترنت است.در این سایت می‌توان نمودار بیش از 210 ارز رمزنگاری شده را مشاهده کرد و حتی با استفاده از پنل تحلیل تکنیکال تحت وب، روی آنها تحلیل تکنیکال را انجام داد . این سایت علاوه براین که نمودار قیمت مربوط به ارزهای دیجیتال، جفت‌ارزها، سهام کشورهای مختلف، شاخص‌ها و فلزات را در اختیار تحلیلگران مختلف در سراسر دنیا می‌گذارد.

CoinDance

این سایت آمار و اطلاعات در مورد بیت کوین و بیت کوین کش را ارائه می دهد و بر همکاری اعضای جامعه بنا شده است. این سایت تمام اطلاعاتی که مربوط به بیت کوین است از جمله استخراج، حجم بلاک و حتی احساسات نسبت به این توکن را زیر نظر دارد . همچنین در سایت ویژگی هایی وجود دارد که حجم، آمار، داده‌های نودهای (node) شبکه، تصمیم‌گیری‌های اساسی شبکه، اطلاعاتی در خصوص استخراج بلاک‌ها و منابع را نشان می دهد و به آشنایی با بیت کوین کمک می کند .

تیم آن، اطلاعات مختلف مانند حجم معاملات، درصد مشتریان، داده‌های مربوط به گره‌های شبکه و استخراج بلوک‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

CoinMarketCal

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار برروی قیمت ارزهای دیجیتال، اخبار و رویدادهای مربوط به هر ارز دیجیتال است.

کوین مارکت کل تقویمی برای ارزهای دیجیتال است و تمام رویدادهای مرتبط با ارزهای دیجیتال، مانند راه‌اندازی کوین‌های جدید و پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین را در یک مکان جمع می کند .

یکی دیگر از بخش های اصلی این سایت، قیمت ارزهای دیجیتال است که قیمت لحظه ای را میتوانید مشاهده کنید. تفاوتی که این جدول با سایر سایت های دیگر دارد، نمایش رویدادهای پیشرو در هر ارز است. رویداد هایی که ممکن است اتفاق بیفتد شامل  ایردراپ‌ها (Airdrop)، همکاری‌های جدید، به‌روزرسانی وایت پیپر (White Paper)، فورک‌ها (Fork)، کنفرانس‌ها و بسیاری از رویداد های دیگر می شود.