رشد،ریزش و نوسان، در بازار کریپتو 2023

رشد،ریزش،نوسان

سوالی که خیلی از افراد بااون مواجه میشن این هستش که چه زمانی برای بازکردن معامله مناسبه،زمان رشد بازار خوبه؟ زمان ریزش بازار خوبه؟ویا درنوسان خوبه؟

برای اینکه این رو متوجه بشین در وهله اول باید با رشد، ریزش و نوسان بازار ارز دیجیتال آشنا بشین و با استفاده از اونها تصمیم درست برای ورود به معامله بگیرین.

عوامل اصلی رشد

رشد،ریزش،نوسان

درقسمت اول میخوام 5 تا از عوامل اصلی رشد یک ارزو براتون توضیح بدم :

  1. قیمت ارز یکی از عواملی هستش که نشون میده یه ارز میتونه رشد کنه یا نه ،برای کسایی که سرمایه زیادی ندارن ارزهای ارزون وبا پایه واساس میتونه بهترین سود و براشون داشته باشه.
  2. میزان درگردش عامل دیگه ای هستش که هر ارز برای خودش تعیین میکنه که کوین بیشتر از میزان لازم بالاتر نره، درواقع هرقدر یک ارز یا توکن  تعداد سکه های کمتری داشته باشه اون ارز درآینده به دلیل توکن سوزی وکمتر شدن میزان درگردش، رشد بیشتری داره.
  3. سومین گزینه حجم معاملات هستش ،زمانی که حجم معاملات ارزها در طی 24 ساعت افزایش پیدا کنه این هشدارو به ما میده که احتمالا این ارز در آینده افزایش قیمتی داره البته اینو یادتون باشه این فقط یه احتماله وممکنه اون ارز هیچ افزایش قیمتی و تجربه نکنه ولی برای دیدن ارزهایی که مورد علاقه معامله گرانه راه خوبیه.
  4. حرکت های نهنگ ها که تاثیرات خیلی زیادی در رشد یک ارز داره،وقتی یه ارزی میخواد در اینده رشد کنه معمولا قبلش نهنگ های بازار اون ارزومیخرن پس باخبر شدن از حرکت نهنگ ها یکی از عامل های مهم برای اطلاع پیدا کردن از رشد یک ارز در اینده است.
  5. آخرین عامل عرضه وتقاضا هستش به عنوان مثال وقتی عرضه در بازار کم میشه وتقاضا برای اون کالا زیاد باشه قیمت بالا میره .در بازار ارزهای دیجیتال وقتی عرضه یه ارزی کم شه وتقاضا زیاد برای اون ارز ،ناخوداگاه قیمت اون ارز رو بالا میبره.

دلیل رشد ناگهانی بعضی ارزها

  • فعالیت رسانه ای وشبکه های اجتماعی
  • رقبای رمز ارز
  • حمایت سلبریتی ها
  • لیست شدن در صرافی ها

دراین ادامه مطالبی که گفته شد میخوام درمورد روش های سودکردن در ریزش بازار براتون بگم : همانطور که خودتون میدونین رمز ارزها دارایی هایی هست که نوسان های خیلی زیادی دارن ولی با تمام این نوسان ها روش هایی برای مدیریت آنها وجود دارد.

روش های سود گرفتن از ریزش ارز دیجیتال

ریزش بازارکریپتو به معنی رسیدن به کف های قیمتی ورویدادهای غیرقابل پیش بینی هستش و افراد حرفه ای وباهوش میتونن دراین زمان از این ریزش بازارم سود بگیرن.

  یادتون باشه خرید درکف فقط در یک بازار صعودی کلی کفایت میکنه و اگر روند جهانی به هر دلیلی تغییر کند خرید در کف های بازار بی فایده است.

رشد،ریزش،نوسان

1) اولین روش هولد کردن در ریزش بازار است:

در این روش شما باید ارز های خود را در مدت ریزش نگه دارین  اگر قرار نیست که کوین هاتون رو زیر قیمت خرید بفروشین پس ضرر کردن هم منطقی نیس.

2) دومین روش شورت کردن برای سود از ریزش است:

این روش مثل قرض کردن دارایی ها وفروش آنها وبعدش خریدن دوباره در قیمت پایین تر با هدف پس دادن دارایی های قرض گرفته شده به مالک اونهاست. شورتینگ یه روش ریسکی هست ولی درصورت استفاده درست از اون میتونه سودآوری خوبی داشته باشه یا اینکه باعث ضرر بزرگی بشه.

3) سومین روش تبدیل رمز ارزها به پول فیات:

ریزش بازار رو میتونیم با خروج از بازار وتبدیل داراییمون به پول فیات جبران کنیم ولی این نکته رو به یاد داشته باشین که خروج از بازار وتبدیل داراییمون به فیات به تعیین زمان درست خروج و ورود دوباره در بازار نیاز داره.

4) استفاده از تحلیل تکنیکال برای سود گرفتن:

میدونیم که بازار کریپتو دارای رشد وریزش زیادیه پس ما میتونیم از این فرصت استفاده کرده وبا یه تحلیل درست از نوسان ها ، حتی در ریزش بازار هم سود بگیریم.

نوسان گیری ارز دیجیتال

 این روش یکی از روش های معاملاتی که دراون تغییرات قیمت در یه بازه زمانی مورد توجه قرار میگیره وهدف معامله گران از استفاده این روش برای کسب سود از نوسانات قیمتی هستش که طی چند روز رخ داده.

معامله گران نوسان گیر در زمان هایی که روند قوی در بازار وجود داره عملکرد خیلی خوبی دارن و اگر این روند در یک بازه زمانی بلند مدت ادامه پیدا کنه، فرصت های معامله گر هم زیاد میشه وکسب سود دوبرابر میشه. البته این نوع معامله گری در بازار هایی که درحال تثبیت وپرنوسان هستن خیلی سخته واضحه که در بازاری که در یه جهت حرکت نمیکنه و همش نوسان داره کسب سود از آن کار راحتی نیست وبه مهارت زیادی نیاز داره.

رشد،ریزش،نوسان

از نکات واصول نوسان گیری میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • داشتن برنامه واضح
  • سرمایه گذاری عاقلانه
  • ازحد ضرر استفاده بشه
  • تمرکز نداشتن رئی یک ارز خاص
  • تهیه فهرست نظارت بر معاملات
  • تحلیل قیمت و دریافت سیگنال از مهارت های دیگه ای برای نوسان گیری در ارزهای دیجیتال است که خیلی مهم وکاربردیه .
  • دومین مهارت دیگه کنترل احساسات هستش. معامله گر باید بتونه در هر شرایطی خونسرد وآروم باشه وتحت تاثیر احساساتش قرارنگیره.
  • برای نتیجه گرفتن در معاملات نوسان گیری داشتن مهارت لازم و ضروریه و انجام این معاملات به حوصله وصبر زیادی نیاز داره ومعامله گر باید در کنار مهارت هاش بتونه از تکنیک های مدیریت خطرهم استفاده کنه تا بتونه معاملات پرسود وخوبی داشته باشه.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم مطالبی رو در مورد ریزش و رشد و نوسان ارزهای دیجیتاال رو خدمتتون ارائه کنیم تا شما با آگاهی بیشتر روش معاملاتی خودتون رو انتخاب کنین . معامله در هر کدوم از این بازار ها اگر با مهارت و آگاهی لازم انجام بشه ، میتونه به سود دهی منجر بشه. برای معامله در هر شرایط بازار، نوسان، رشد یا ریزش، پولبکی شو و شانس موفقیتتو به بالای 80 درصد برسون.