حجم تراکنش های ‌ERC-721 برای اولین بار از سال 2019 از ERC-20 پیشی گرفت

تعداد تراکنش های ERC-721 در شبکه اتریوم نسبت به استاندارد ERC-20 فراتر رفته است. در حالی که برخی از کاربران ممکن است فکر کنند ERC-721 یک نوع توکن منحصر به فرد است، اما درواقع این همان استاندارد NFT ها است که در مجموعه توکن های غیرمثلی استفاده می‌شود.

و ERC-721 استانداردی برای توکن‌های غیرمثلی (NFT) است. NFT ها دارایی‌ هایی منحصربه‌فرد با ارزش‌های متفاوت نسبت به سایر توکن‌های صادر شده از یک قرارداد هوشمند به دلیل کمیاب بودن یا تصاویر بصری آنها هستند.

هر توکن صادر شده با استاندارد ERC-721 دارای یک متغیر منحصر به فرد به نام tokenId است. این tokenId توسط برنامه های غیرمتمرکز برای ارائه خروجی تصویری از یک آیتم خاص استفاده می‌شود.

علیرغم کاهش شدید محبوبیت NFT ها، استاندارد ERC-721 در حال حاضر از نظر تعداد تراکنش ها از ERC-20 پیشی گرفته است که می تواند به چندین مورد از جمله کاهش فعالیت برنامه های DeFi که از ERC-20 استفاده می کنند و بازگشت محبوبیت مجموعه های NFT مرتبط باشد.

همانطور که داده‌های CryptoRank نشان می‌دهند، نقل و انتقالات NFT ها به جهش عظیمی رسیده که بازار از سال ۲۰۱۹ شاهد آن نبوده و حالا از حجم تراکنش توکن‌های معمولی ERC-20 هم پیشی گرفته است.

در حالی که در بازارهای هنر دیجیتال هیچ مجموعه بزرگی منتشر نشد یا افزایش قابل توجهی در حجم وجود نداشته، می‌توانیم بگوییم که این افزایش نقل و انتقالات به پروژه هایی مرتبط است که از فناوری NFT استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، تقریباً هر پروژه GameFi در این صنعت به طور فعال از ERC-721 بر روی پلتفرم های خود برای آیتم ها و شخصیت های منحصر به فرد بازی استفاده می‌کند. پلتفرم‌های دیگر از NFT به عنوان وثیقه یا گواهی‌ هایی استفاده می‌کنند که وام‌دهی وجوه را تأیید می‌کنند.

در زمان انتشار این مقاله، ارزش بازار NFT با افزایش جزئی در چند روز گذشته به ۳/۱۸ میلیارد دلار رسیده است. از زمان بالاترین رکورد آن، بازار NFT بیش از ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

منبع: u.today