تخریب دوباره بیتکوین توسط دست راست وارن بافت

نایب رئیس برکشایر هاتاوی، یا به عبارتی دست راست وارن بافت، چارلی مانگر (Charlie Munger)، در جلسه سالانه سهامداران شرکت در اوماها، بیت کوین را مورد هدف قرار داد و پیش بینی کرد که بزرگترین رمزارز جهان به احتمال زیاد به صفر خواهد رسید.

وارن بافت، مدیر عامل شرکت، نمی داند که آیا بیت کوین طی چند سال آینده از نظر ارزش بالا می رود یا کاهش می یابد، اما هنوز هم نمی خواهد وارد دنیای رمزارزها شود.

این کارآفرین 91 ساله که دارایی خالص او 124.3 میلیارد دلار تخمین زده می شود، بار دیگر تاکید کرده است که بیت کوین چیزی تولید نمی کند.

بافت می گوید که حتی 25 دلار هم برای خرید تمام سکه های موجود در گردش پرداخت نمی کند. “من آن را نمی پذیرم زیرا چه کاری میتوانم با آن انجام دهم؟”

یکی از مشهورترین سرمایه گذاران تمام دوران ادعا می کند که بیت کوین هیچ شانسی در برابر دلار آمریکا ندارد.

مانگر در انتقاد خود از بزرگترین رمزارز جهان شدیدتر بود و آن را “احمقانه” و “شیطانی” توصیف کرد. این میلیاردر معتقد است که فدرال رزرو ایالات متحده که آمریکا به شدت به آن نیاز دارد را تضعیف می کند.

بافت همچنین به شدت از وال استریت به دلیل تبدیل بازار به یک “سالن قمار” انتقاد کرد. او معتقد است که صنعت مالی دارایی های پرخطر را تشویق می کند. در همان زمان، برکشایر هاتاوی با خرید 51.1 میلیارد دلار سهام در طول سه ماهه اول در میان اصلاح قابل توجه، سرمایه گذاری بزرگی در بازار سهام انجام داد. ارزش سبد سهام این مجموعه اکنون بالغ بر 390 میلیارد دلار است.

منبع: u.today