بیت کوین چگونه می تواند ویژگی انقلابی و کلیدی خود را از دست بدهد

راجر ور (Roger Ver)، کارآفرین سابق رمزارزی Bitcoin Jesus، که اکنون یکی از حامیان برجسته بیت کوین کش است، در توییتر شرایطی را بررسی کرده است که در آن بیت کوین ممکن است خاصیت انقلابی اولیه خود را که خالق مرموز آن، ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، در همان زمان آغاز به آن تاکید کرده است، از دست بدهد.

“بیت کوین ویژگی انقلابی و کلیدی خود را از دست خواهد داد”
ور توییت کرده است که اگر همه کاربران معمولی شروع به هولد بیت کوین در کیف پول های امانی کنند، ویژگی کلیدی که بیت کوین را در وهله اول انقلابی کرد، از بین خواهد رفت.

کیف پول های امانی اصل حریم خصوصی به اشتراک گذاشته شده در وایت پیپر بیت کوین را نقض می کنند. این سند بیان می‌کند که تراکنش‌های بیت‌کوین در بلاک چین شفاف هستند و داده‌های مربوط به مبلغ ارسال شده و کیف پول‌های مربوطه را ارائه می‌دهند.

تا زمانی که کیف پول‌ها از طریق تأیید به یک کاربر خاص مرتبط شوند، که بسیاری از صرافی‌های متمرکز و کیف پول‌های امانی به آن نیاز دارند، فرستنده و گیرنده بیت کوین ناشناس باقی می‌مانند.

این ویژگی انقلابی و کلیدی در سال ۲۰۰۹ بود که باعث شد بیت کوین از بانک ها و سایر اشخاص ثالث جدا شود و با آنها مخالفت کند. قرار بود هر کاربر بیت کوین تبدیل به بانک دیجیتال خودش شود و بدون نیاز به کسب مجوز یا ارائه اسنادی که بانک‌ها هم این روزها و هم در زمان ایجاد بیت‌کوین به آن نیاز دارند، رمزارز خود را همانطور که صلاح می‌دانند ذخیره یا خرج کند.

تبدیل بیت کوین به یک ذخیره ارزش


نکته دیگری که ور چندین بار در توییت ها و مصاحبه های خود بیان کرده است این است که بیت کوین نتوانسته است وسیله ای برای پرداخت باشد و به یک ذخیره ارزش تبدیل شده است، در حالی که ساتوشی آن را برای پرداخت طراحی کرده است. به همین دلیل، ور شروع به پشتیبانی از بیت کوین کش، یک فورک بیت کوین کرد که در آگوست ۲۰۱۷ (مرداد ۹۶) ساخته شد.

علاوه بر این، او قبلاً اشاره کرد که کارمزد تراکنش های بیت کوین بسیار زیاد است. با این حال، در سال ۲۰۱۷، شبکه لایتنینگ پدیدار شد، یک شبکه لایه ۲ برای بیت کوین که امکان پرداخت های خارج از زنجیره بیت کوین را سریع تر (با زمان تأیید کوتاه تر) و با کارمزد کمتر فراهم می کند.

منبع: u.today