بیت کوین با کاهش نقدینگی در بازار رمزارزها ، با سطح 40,000 دلاری دست و پنجه نرم می کند

بسیاری از دارایی های دیجیتال طی هفت روز گذشته کاهش یافته‌اند، اما شدت ضرر و زیان آنها همانند هفته گذشته نبوده است.

بیت کوین در طول هفته گذشته 5 درصد کاهش یافت و در لحظه انتشار این مطلب ، با قیمت 40.4 هزار دلار معامله می شود. اتریوم نیز 5.8 درصد افت داشته است و درحال حاضر در سطح 3040 دلاری قرار دارد.

ارزش بازار جهانی رمزارزها 1.88 تریلیون دلار است که نسبت به روز گذشته 0.19 درصد افت داشته است. نقدینگی در این بازار نیز کاهش یافت زیرا حجم کل بازار رمزارزها در آن روز با افت 18.06 درصدی به 49 میلیارد دلار رسید.

اکثر شاخص‌های تکنیکال در حالت خنثی قرار دارند درحالی که خریداران کوتاه‌مدت در ناحیه حمایتی 35000 دلار تا 38000 دلار فعال هستند ، مشابه آنچه در اوایل سال جاری صورت گرفت.

دورنگار کلی

میانگین متحرک 100 هفته ای که درحال حاضر در سطح 35300 دلاری واقع شده است، به عنوان یک روند اصلی در نمودار هفتگی عمل می کند. خریداران در راستای بازیابی قیمت منوط به حفظ بیت کوین در بالای این سطح هستند.

میانگین متحرک 40 هفته ای(46800 دلار) همچنان به عنوان یک نقطه مقاومتی قدرتمند عمل می کند.

در اواخر ماه مارس(اواسط فروردین)، قیمت بیت کوین تا نزدیکی تارگت صعودی(50966 دلار) افزایش یافت، اما همانند ماه سپتامبر گذشته(شهریور) عقب نشینی کرد.

طی 30 روز گذشته، میم کوین های محبوب ، SHIB و DOGE تا 20% افزایش یافتند. افزایش قیمت های رمزارزها عمدتا ناشی از بازیابی کلی این بازار بوده است که شامل آلت کوین ها است. این حاکی از افزایش ریسک پذیری معامله گران در این بازار است.

سه رمزارز معروف به «قاتل اتریوم» ، سولانا، کاردانو و آولانچ طی هفته گذشته حدود 8 درصد افت کرده اند.

منبع: nairametrics