بر اساس ارزش گذاری بلومبرگ، ارزش واقعی اتریوم 6000 دلار است

بر اساس داده های بلومبرگ و مدل جریان وجوه نقد، ارزش واقعی اتریوم ، 180 درصد بالاتر از قیمت فعلی یعنی 6,128 دلار است. علاوه بر آن ، به‌روزرسانی بزرگ بعدی این شبکه ،استاندارد  اتریوم را از الگوریتم منسوخ شده اثبات کار (PoW) به الگوریتم اثبات سهام (PoS) تغییر می‌دهد.

اهمیت این بروزرسانی

به‌روزرسانی «ادغام» برای اتریوم یک عامل اساسی و مهم محسوب می شود  زیرا روش ارزش‌گذاری این پروژه را تغییر می‌دهد و ارزش این شبکه به جای میزان اتریوم استخراج‌شده، بر اساس میزان سوددهی محاسبه می‌ گردد.

همانطور که در این گزارش ذکر شد، رویکرد جدید ارزش‌گذاری  نسبت‌های مالی سنتی را در تجزیه و تحلیل اتریوم برقرار می کند. کارمزد پرداخت شده در این شبکه به عنوان درآمدی برای این شرکت محاسبه می گردد.

درآمد روبه رشد اتریوم

به دنبال رونق صنایع DeFi و توکن های غیر مثلی (NFT) ، کارمزد تراکنش های این شبکه در سال 2021 به 9.8 میلیارد دلار افزایش یافت که 16 برابر بیشتر از درآمد سال 2020 است. گفتنی است که اتریوم ، نخستین و بزرگترین شبکه در حوزه NFT و DeFi شد. در حال حاضر، ارزش کل قفل شده (TVL) اتریوم در قراردادهای هوشمند در مقایسه با تمام شبکه های دیگر بیشترین میزان را به اختصاص می دهد.

بنا بر داده های فوق، ارزش واقعی اتریوم بر اساس سه مدل مختلف جریان وجوه نقدی به ترتیب 6128 دلار ، 5539 دلار و 9328 دلار است که میانگین آنها ، 6998 دلار خواهد بود.