با کاهش 39 درصدی معاملات کریپتو، درآمد خالص Robinhood میزان 43 درصد کاهش یافت

بر اساس آخرین گزارش مالی رابین هود، صرافی متمرکز بر Millennial ها ،این شرکت کاهش شدیدی را در فعالیت‌های معاملاتی برای سه ماهه اول سال 2022 تجربه کرده است. در این گزارش آمده است که نزولی باقی ماندن بازار ارزهای دیجیتال و فروش گسترده اخیر در سهام جهانی به ارقام مالی ناامیدکننده کمک کرده است.

گزارش سه ماهه اول بیان کرد که مجموع درآمد خالص شرکت 299 میلیون دلار بوده که نسبت به 522 میلیون دلار در سه ماهه اول سال 2021، 43 درصد کاهش داشته است. درآمد مبتنی بر تراکنش از معامله ارزهای دیجیتال با 39 درصد کاهش به 54 میلیون دلار رسیده است.

مشابه بیشتر شرکت‌های فناوری با رشد بالا، Robinhood برای سودآوری تقلا کرده است – اما در طول سال به میزان قابل‌توجهی زیان خود را کاهش داده است. این شرکت زیان خالص 392 میلیون دلاری یا 0.45 دلاری به ازای هر سهم را در مقایسه با 1.4 میلیارد دلار یا 6.26 دلار به ازای هر سهم در سال گذشته گزارش کرد. با این حال، بر اساس داده های IBES از Refinitiv، وال استریت انتظار ضرر خالص 0.36 دلاری به ازای هر سهم را داشت.
و EBITDA تعدیل شده شرکت (غیر GAAP) منفی 143 میلیون دلار بود که کاهش چشمگیر دیگری از مثبت 115 میلیون دلاری ثبت شده در سال گذشته بود. همچنین، کاربران فعال ماهانه در مارس 2022 با 10 درصد کاهش به 15.9 میلیون نفر در مقایسه با 17.7 میلیون در 12 ماه پیش کاهش یافت.

این شرکت اعلام کرد که نتایج منعکس کننده تغییر اقتصاد کلان است، زیرا ولاد تنف، مدیر عامل آن، گفت که شاید برای اولین بار، مشتریانش برعکس «نرخ بهره پایین، تورم پایین و بازارهای رو به رشد» را تجربه می کنند.
فعالیت‌های تجاری دیوانه‌وار ناشی از سهام میم، از جمله GameStop و AMC Entertainment، و پادشاه میم کوین – Dogecoin – بخش قابل‌توجهی از درآمد شرکت را در سال گذشته به خود اختصاص داد.
از آنجایی که محیط بازار در 12 ماه گذشته تغییر کرده است، با رشد سهام و ارزهای دیجیتال تحت فشار، شرکت تجاری مورد علاقه Millennial ها با مشکلاتی در جلب اعتماد سرمایه گذاران مواجه شده است.

اگرچه همانطور که در این گزارش اشاره شده است، متعهد شد که بر روی “رشد بلندمدت” تمرکز کند، اما چند روز پیش این شرکت اعلام کرد که 9٪ از کارکنان تمام وقت خود را کاهش می دهد – که وال استریت این را یک نشانه منفی تفسیر می کند.

در زمان نگارش این مقاله، HOOD سهام این شرکت از سقوط ظالمانه در فعالیت پیش از شروع بازار برگشت و کمی بالاتر از 10.00 دلار معامله شد.

منبع: cryptopotato