ایلان ماسک در مورد دوج کوین و SEC از بنیانگذار Crypto-Law هشدار دریافت می‌کند

بنیانگذار Crypto-Law، جان دیتون (John Deaton)، ایلان ماسک (Elon Musk) را در توییت اخیر خود تگ کرده و به این میلیاردر هشدار داده که توییت‌های مکرر او برای تبلیغ دوج کوین ممکن است باعث ایجاد مشکلات قانونی مشابه ریپل و توکن XRP شود.

ماسک و شرکت هایش چگونه ممکن است به دردسر بیفتند
جان دیتون به توییت شخصی با نام مستعار توییتری @JayBlessed901 پاسخ داده است. این فرد به نوعی از رفتار رئیس SEC، گری گنسلر (Gary Gensler) علیه ریپل، شرکتی که بیش از ۳۰۰ موسسه مالی بزرگ در بین مشتریان خارج از ایالات متحده دارد، شکایت کرده است، در حالی که ایلان ماسک با توییت های خود آزادانه قیمت DOGE را بالا می‌برد.

این توییت به این معنا نیست که او در تلاش بوده SEC را وادار به شکایت از ماسک کند، اما دیتون متوجه شده که وقوع این امر ممکن است و به رئیس تسلا، اسپیس ایکس، استارلینک و دو شرکت کوچکتر هشدار داد.

این وکیل معتقد است که گنسلر و SEC می‌توانند دوج کوین را به عنوان یک قرارداد سرمایه گذاری با ماسک و شرکت هایش شناسایی کنند.

با این حال، به نظر می‌رسد که تاثیر ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین در حال از بین رفتن است. در اوایل این هفته، توییت ماسک قیمت DOGE را تنها به مدت ۲۳ ثانیه بالا ببرد.

و SEC ماسک را در مورد افشای سهام توییتر مورد خطاب قرار می‌دهد
و SEC نامه ای خطاب به ایلان ماسک منتشر کرده و از او پرسیده که چرا این میلیاردر اطلاعات مربوط به سهام ۹/۲ درصدی خود در توییتر را دیرتر از آنچه که در ابتدا لازم بود، ارائه کرده است.

ماسک این اطلاعات را در یک فرم 13G فرستاد تا هولدینگ جدید خود را در ۴ آوریل (۱۵ فروردین) اعلام کند، نه در ۲۵ مارس (۵ فروردین) که طبق قوانین از او انتظار می رفت. یک سرمایه گذار تنها ده روز فرصت دارد تا اطلاعات سهام شرکتی را که بیش از ۵ درصد از آن را مالک است، افشا کند.

و SEC اعلام کرد که پس از دریافت پاسخ از ماسک، “ممکن است نظرات بیشتری” برای ارائه داشته باشد.

منبع: u.today