اولین صرافی غیرمتمرکز میان زنجیره ای eUTxO کاردانو در شبکه آزمایشی عمومی راه اندازی شد

توییتر رسمی بلاک چین کاردانو در تازه ترین پست خود اعلام کرده است که اولین صرافی غیرمتمرکز میان زنجیره ای eUTxO این بلاک چین، یعنی ErgoDex، در شبکه آزمایشی عمومی خود راه اندازی شده است. ErgoDEX یک صرافی غیرمتمرکز است که با بهره گیری از طراحی منحصر به فرد کاردانو به معامله گران اجازه می دهد مبادلات اتمی (atomic swaps) یا معاملات میان زنجیره ای را به راحتی انجام دهند. این قابلیت آنها را قادر می سازد به طور خودکار قراردادهای مختلف را از دو بلاک چین جداگانه مبادله کنند.

این DEX میان زنجیره ای، قراردادهای AMM DEX را با استفاده از الگوی دفتر کل eUTXO، با سایر قراردادهای صرافی های مبتنی بر دفتر سفارش ترکیب می کند و امکان ارائه نقدینگی مشترک بین صرافی های ساخته شده بر روی بلاک چین Ergo و Cardano را فراهم می کند.

تنوع زیاد محصولات نوآورانه جدید، اکوسیستم کاردانو را در مسیر رشد سریع قرار داده است. Djed، یک استیبل کوین الگوریتمی غیرمتمرکز است که اخیراً در شبکه آزمایشی عمومی راه اندازی شده است.

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو و مدیر عامل IOHK، از این استیبل کوین به عنوان یک نقطه عطف مهم برای استیبل کوین های الگوریتمی یاد می کند و می گوید: “DJED در شبکه آزمایشی فعال است. این یک نقطه عطف بزرگ برای همه استیبل کوین های الگوریتمی خواهد بود.”

مدل eUTxO کاردانو

هاسکینسون اخیراً اظهار داشته است که مدل UTXO بیت کوین به دلیل قابلیت برنامه ریزی محدود تاکنون تغییری نکرده است. وی خاطرنشان کرد به نظر می رسد مدل حسابداری Extended UTXO (EUTXO) که کاردانو از آن استفاده می کند “گام منطقی بعدی” خواهد بود.

چارلز هاسکینسون، مدعی شده است که اگر کوین های استیک شده به کل ارزش قفل شده (TVL) شبکه کاردانو اضافه شود، TVL این بلاک چین بیش از 19 میلیارد دلار خواهد بود. در حال حاضر، کل ارزش قفل شده کاردانو بدون احتساب دارایی های حاکمیتی استیک شده، نزدیک به 200 میلیون دلار است.

منبع: u.today