افت 9 درصدی بیت کوین و رمزارزها به دنبال فروش ارزان و نگهانی سهام فناوری در ایالات متحده

به دنبال فروش ارزان و ناگهانی سهام شرکت های فناوری در بازارهای ایالات متحده در ساعات پایانی روز گذشته ، بیت کوین و رمزارزها حدود 9 درصد سقوط کردند.

بیت کوین، بزرگترین رمزارز جهان از لحاظ ارزش بازاری ، تا کف 35,714.30 دلاری سقوط کرد که پایین ترین سطح آن از 27 ژانویه(7 بهمن) است. قیمت این رمزارز درحالی 9.6 درصد کاهش می یابد که در روز چهارشنبه با قیمت 39,690 دلار بسته شده بود.

اتریوم، بزرگترین آلتکوین جهان از لحاظ ارزش بازاری، نیز به زیر سطح 2696 دلاری کاهش یافت که پایین ترین سطح آن از 4 فوریه(15 بهمن) است. گفتنی است که اتریوم نیز در روز چهارشنبه با قیمت 2940 دلار بسته شده بود.

ارزش برخی از آلتکوین ها تا 20 درصد افت داشت.

بر اساس داده‌های وب‌سایت قیمت رمزارزها ، کوین مارکت کپ ، ارزش بازار رمزارزها در این مدت با افت 160 میلیارد دلاری مواجه شد و در عرض کمتر از دو روز با کاهش 8.8 درصدی از 1.81 تریلیون دلار به به 1.65 تریلیون دلار رسید.

بازار رمزارزها درحالی کاهش می یابد که پیشتر شاهد فروش ارزان و ناگهان سهام شرکت های فناوری در بورس های ایالات متحده در ساعات پایانی روز پنجشنبه بودیم ، به طوری که سهام شرکت های نتفلیکس و آمازون هر کدام ،7.6 درصد سقوط کردند و سهام شرکت مالک فیس بوک ، متا 6.7 درصد افت کرد.

فروش ارزان و یکجای سهام فناوری در حالی صورت می گیرد که سرمایه گذاران نگران دورنمای ضعیف اقتصادی در ایالات متحده هستند. در کنار آن ، نگرانی ها در زمینه رکود اقتصادی و نتایج مالی ناامیدکننده سه ماهه اول شرکت ها مطرح است.

شاخص های بازار سهام ایالات متحده در روز چهارشنبه پس از اینکه فدرال رزرو افزایش 75 واحدی نرخ بهره را در مجامع آتی رد کرد، افزایش یافت. این درحالیست که تمامی این سود ها از بین رفته و حتی تبدیل به ضرر شده اند.

شاخص داوجونز در روز پنجشنبه 3.1 درصد سقوط کرد و بدترین عملکرد یک روزه خود از سال 2020 تا به حال به نمایش گذاشت. شاخص S&P 500 نیز تقریباً 3.6 درصد کاهش پیدا کرد.

شاخص نزدک کامپوزیت تقریباً 5 درصد سقوط کرد و در پایان روز به 12317.69 رسید که کمترین میزان آن از نوامبر 2020(آبان 1399) است.

منبع: aa.com.tr