استیبل کوین UST به طور ناگهانی 150 درصد افزایش می یابد

بر اساس داده‌های ردیاب CoinMarketCap، استیبل کوین UST ترا که اخیراً فاجعه‌ای را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرد، ناگهان با 150 درصد افزایش به 0.3 دلار رسید، در حالی که هیچ اطلاعیه مهم یا جریان ورودی ردیابی نشد.

همانطور که صفحه نشان می دهد، TerraUSD در چند دقیقه گذشته 150 درصد افزایش یافته است، زیرا قیمت استیبل کوین به 0.3 دلار افزایش یافته است، که بدون میلیاردها جریان ورودی به این ارز دیجیتال غیرممکن به نظر می رسید. اما دلیل آن ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

ردیابی صرافی
وب‌سایت‌های ردیابی رمزارز مانند CoinGecko و CoinMarketCap از طریق ردیابی جفت‌های معاملاتی در صرافی‌ها، قیمت دارایی را تشکیل می‌دهند. در برگه “Markets” در CMC، می‌توانیم به راحتی قیمت یک دارایی را در تقریباً هر صرافی که بخواهیم بررسی کنیم.

قیمت نشان‌داده‌شده در CoinMarketCap ممکن است گاهی اوقات متفاوت باشد، زیرا بازار گاهی اوقات لغزش‌های چند ثانیه‌ای ناشی از کمبود نقدینگی را می‌بیند، که مطمئناً یک مشکل برای TerraUSD است.

ما همچنین باید یک اشکال بالقوه در موتور تطبیق را در نظر بگیریم که ممکن است از طرف صرافی یا ردیاب وب سایت رخ داده باشد. وب سایت های مشابه CMC قیمت زیر 0.1 دلار را نشان می دهند.

در مورد قیمت کریپتوکارنسی خواهر، Luna، همچنان در حدود 0.00018 دلار معامله می‌شود و هیچ گونه تغییر قیمتی ندارد. در صورتی که ارزش بازار یو اس تی 150% تغییر کند، به احتمال زیاد شاهد تأثیر مشابهی بر رمزارز Terra خواهیم بود.

منبع: u.today