آرک اینوست: همبستگی بیت کوین و شاخص S&P 500 به بالاترین سطح تاریخی خود رسید

پس از آغاز درگیری های میان روسیه و اوکراین، به نظر می رسید که بیت کوین دیگر هماهنگ با بازارهای سنتی حرکت نمی کند. هرچند، تغییرات خیلی سریع تر از حد انتظار رخ داد. چرا که در ماه می (اردیبهشت و خرداد)، “همبستگی بیت کوین با شاخص S&P 500 به بالاترین سطح خود یعنی 80٪ رسید. رکورد قبلی این معیار در اکتبر 2020 (مهر 99)، و زمانی مشاهده شد که بیت کوین برای اولین بار از خط 20 هزار دلار عبور کرد.

آرک اینوست در گزارش خود می نویسد: “بر اساس اصول فاندامنتال، ما معتقدیم که بیت کوین و اکثر سهام های بازار نباید همبستگی بالایی داشته باشند و این نشان دهنده ناکارآمدی بالقوه و قابل توجه بازار است”.

“ناکارآمدی قابل توجه بازار” می تواند برای یک سرمایه گذار به معنای فرصت باشد. شما اگر کارت های خود را درست بازی کنید خواهید دید چگونه می توانید از «ناکارآمدی قابل توجه بازار» به نفع خود استفاده کنید.

مایکل سیلور مدیر عامل مایکرواستراتژی در اظهار نظری جالب گفته است: «اگر افق زمانی شما یک ماهه است، بیت کوین برای شما مانند یک دارایی فرار به نظر می رسد. اگر افق زمانی شما 10 ساله باشد، این دارایی می تواند یک منبع ذخیره ارزش ریسک پذیر باشد. ظاهرا معامله گران بیت کوین اولویت زمانی بالا را ترجیح می دهند و این احتمالاً همبستگی با S&P 500 را توضیح می دهد.

از سوی دیگر، تحلیلگران Arcade Research با در دست داشتن جدیدترین اطلاعات در رابطه با همبستگی بیت کوین با S&P 500 تائید کرده اند که: «BTC روز جمعه و در طول روزهای آخر هفته، حرکات بازارهای ایالات متحده را از نزدیک دنبال کرد و رکورد تازه ای از همبستگی خود با شاخص های بازار را ثبت نمود.»

منبع: newsbtc